Sunday, April 1, 2012

Bracelet Week - Day 5

Bence pazar günü yan gelip yatma günüdür ;) Ama bilezik haftamı tamamlamak uğruna yan gelip yatmadım ve bugünün bilekliğini yaptım ;) Bu arada farketmişsinizdir, bilezik ve bileklik kelimelerinin kullanımı konusunda birazcık kafam karışık, hangisini kullansam bilemiyorum ben de ortaya karışık birşeyler yazıveriyorum kusuruma bakmayın ;)
Madem bugün pazar, belki bazılarınız evde tamirat işleriyle falan uğraşıyorsunuzdur, belki elinize civata ya da conta denen şeylerden geçiyordur ve onları kullanarak bileklik yapmak istiyorsunuzdur(!) diye düşünüp kolları sıvadım. Yine çok sevgili Honestly...WTF'dan aldım ilhamımı ;)
For sunday I made a very interesting bracelet again inspired by Honestly...WTF ;) I think you may be doing some repairing in your home and may be you have some extra hex nuts and you may want to make a bracelet by using them =) It's very easy to do this bracelet if you have some rope and some hex nuts, I think it would be fun to make these bracelets in sunday =) For Emglish explanations please visit here ;)

Malzemeler çok basit 10'dan fazla çift sayıda conta ve hafif kalınca istediğiniz renkte ip. Orjinalinde 18 conta kullanmışlar ama benim buldukların biraz kalın olduğundan, bir de bizim tamir çantasından ancak o sayıda çıktığından ben 14 yane kullandım ;) İp olarak da kordonlar almıştım daha önce onları kullandım, süetten güzel olabileceğini düşünüyorum ama tüylenme yapmayacak yün de kullanılabilir ;)

Hemen sonucu gösteriyim sonra da çok kolay olan yapılışını anlatıyım ;)

Yapılışı çok basit,

1- Kullanacağımız ipten 3 tane 90cm'lik parçalar kesiyoruz. Yalnız küçük bir not bu ölçü kaynakta kullanılan ölçü ama bana biraz fazla uzun geldi. Yukarıda da gördüğünüz gibi fena halde bir ip kalabalığı oluştu ki zaten ben de kestim fazlalıkları, onun için 60cm falan kullanmak daha iyi olabilir.

2- İpleri tepede düğümledikten sonra yaklaşık 5-6cm kadar örüyoruz.

3- Bu aşamadan sonra örmeye devam ederken önce en soldaki ipe bir contayı geçiriyoruz ve ortada kalan iple bir aşama örgüyü ilerletiyoruz. Şimdi de en sağdaki ipe bir contayı geçirerek yine ortadaki iple bir aşama daha örüyoruz. Bu şekilde tekrar ederek elimizdeki tüm contaları bitirene kadar devam ediyoruz. Resimlerle anlatımı için buraya tıklayabilirsiniz.

4- Contalar bittikten sonra ipleri yine 5-6cm kadar örmeye devam ediyoruz. Sonra ucunu düğümleyince bilekliğimiz hazır =) Düğümden sonra ipi biraz uzun bırakıp bileğe birkaç kat dolayarak kullanıyoruz.

Ben yorum yapmayacağım bu sefer, ilginç bir proje oldu ama sizin düşüncelerinizi çok merak ediyorum =) Ne dersiniz, nasıl olmuş ?
So this is how my hex nut bracelets look like ;) It's a litlle bit interesting but I kinda like it, I'm very curious about your opinions, so what do you think, do you like it?

16 comments:

  1. Ben çok beğendim :) renklerine ayrı bayıldım :)

    ReplyDelete
  2. Uftade beğenmene çok sevindim ;) bordo çok güzel gerçekten ama belki contalar altın rengi olsa daha mı güzel olurdu diye düşünüyorum, ha bir de onları boyama fikrim var ;)

    ReplyDelete
  3. evet altın rengi daha bir göze çarpardı bordoyla sanırım,acaba çıkmaması için ne tür bir boya ile boyamak lazım :)
    bu arada çok seviyorum bu tip şeyleri ,aklımda çantamı boyamak var ama ne tür boya kullanılmalı karar veremedim,suni deri çantam,beyaz ,bir fikrin var mı caım ya :) ?
    bu arada bende yapacağım bu bileklikten bugün :p

    ReplyDelete
  4. Uftade altın rengi yapmak için bu contaları büyük ihtimalle eskilerin soba boyası dediği nalburdan kolayca bulunabilen yaldız boyayla boyarım ;) ama ben neon falan olsun istediğimde ojeyle boyuyurum ;) Suni deriyi de aslında sprey boyalarla çok güzel boyayabilirsin gibi geldi bana ama daha önce hiç denemediğimden bilemeyeceğim, denemek lazım =)

    bilekliğini yapınca göster mutlaka merak ederim =)

    ReplyDelete
  5. anladım,ay yaparsan paylaş canım,çok merak ediyorum nasıl duracak :))
    Tamam bir deneyeyim bakalım,bilekliğide söz gösteririm ;)
    teşekkürler çok

    ReplyDelete
  6. tabi ki paylaşırım =) ne demek rica ederim =) sevgiler

    ReplyDelete
  7. acayip yaratıcı olmuş canım bu seriyi çok sevdim hem çok kolay modeller paylaştın hem de çok güzel anlattın eline sağlık :))

    ReplyDelete
  8. Tatlım bileklik serimi sevmene çok sevindim =)yorumlarını eksik etmediğin için çok teşekkürler kocaman öpücükler =)

    ReplyDelete
  9. Bileklik çok seviyorum yapıyorumda buda harika olmuş ne zamandır ertelediğim bir d.i.y projesi bende evde buldugumda yapıcam ama bizim evde böyle gereçler pek yok. Nalbura gitmem lazm sanırım :)
    Sevgiler

    ReplyDelete
  10. Tuğba'cım ben de bir nalbur ziyareti yapıcam çünkü bendekiler fazla kalın ve büyük oldular sanki ;) Bileklik yapmak için de nalburdan conta almak baya komik olacak =) sevgiler

    ReplyDelete
  11. hahahahah vallahi bugün begüme aldığımız ikeadan tv sehpası,köşe sehpası falan bayaa bir tadilat mı desem,dekorasyonmu desem uğraştık ama 2 conta bulamadık:)ne güzel fikir vallahi teşşeekkürlerrrrrrrrr:)

    ReplyDelete
  12. Love the tutorial and if you are interested I would love to mention your recent bracelets post in one of my future posts!
    Neat post and love your blog... would you like to follow each other!

    My Lyfe ; My Story

    @MyLyfeMyStory 

     Also, I am planning on giving out shout out to my readers, so if you are interested please be free to send me a quick message and I will gladly do it =0

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey Harija, thank you for your comment, I'm glad you like my tutorial ;) I really like your blog and following you now ;) it would be great for me if you mention my bracalets on your posts, if you need anything I can send you ;)

      Delete
  13. haah BAKTERİiiiiii tam sizin evdeki duruma uygun bir konsept yakalamışım yani =) ikea fazla conta bırakmaz tabi ;)

    ReplyDelete
  14. the coolest DIY bracelet! I made them also! have a look at mine too! :)
    http://miouprincesslovespink.blogspot.com/2012/04/arm-party-diy.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you marina =) your are really cool, love them =)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...